فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر

سایت خبری خبرینو

اخبار لحظه ای ایران و جهان


سایت خبری خبرینو

اخبار لحظه ای ایران و جهان

با ما به لحظه باشید

چگونه مانند یک فرد کاملا حرفه ای پارک دوبل کنیم

پارک دوبل می‌تواند ترس و وحشتی را در قلب حتی ماهرترین راننده‌های تازه‌کار به وجود آورد، حتی به عنوان یکی از مشکل‌ترین حرکات رانندگی تا به حال مورد رای مردم قرار گرفته است. همه چیز به راحتی به نظر می‌رسد وقتی شما به مشاهده مربی خود در حین انجام آن می‌پردازید. اما چرا زمانی که شما در حال رانندگی هستید، کار بسیار دشوارتر می‌شود؟

پارک دوبل

در ادامه همه چیزی که باید درباره پارک کردن دوبل بدانید و چگونه این تکنیک را بهبود دهید تا به موقع برای آزمون عملی رانندگی خود آماده شوید، آمده است.

تکنیک پارک دوبل

اگر امن است، کنار فضایی که می‌خواهید در آن پارک شوید قرار بگیرید و بررسی کنید که آیا اندازه آن برای خودروی شما کافی است. شما باید حداقل 60 سانتی‌متر فاصله در هر دو طرف بگذارید تا فضایی برای حرکت دادن خودروی خود داشته باشید و بتوانید از آنجا خارج و رانندگی کنید.
بیشتر مربیان توصیه می‌کنند که فضایی انتخاب کنید که حدود یک و نیم برابر اندازه خودرویی باشد که رانندگی می‌کنید. شما برای پارک کردن در فضای دو خودروی کنار هم آزمون می‌شوید.
پس از بررسی امنیت محیط، به آرامی خودروی خود را کنار خودرویی که قصد پارک در پشت آن را دارید حرکت دهید. باید تلاش کنید حدود یک متر فاصله از خودروی پارک شده را رعایت کنید.
گیربکس را به عقب بچرخانید و به همه چیزی که در اطراف خودتان است، دقت کنید. قبل از شروع پارک دوبل، اجازه دهید ترافیک عبور کند، اما به خاطر داشته باشید که ترافیک ممکن است تصمیم بگیرد صبر کند.

ادامه مراحل

با دیدن از پنجره عقب نگاهی به عقب بیندازید و به آرامی عقب بروید. وقتی عقب خودروی شما با خودروی کناری به یک سطح برسد، فرمان را به سمت چپ به سمت لبه معابر بچرخانید و قبل از اینکه جلوی خودرویتان پشت خودروی پارک شده برود، نقطه کور را در سمت راست خود بررسی کنید.
سپس فرمان را به گونه‌ای بچرخانید که در حالت 45 درجه وارد وسط فضا شوید. عجله نکنید و سریع رانندگی نکنید و به اطرافتان نگاه کنید. به همچنان دقت کنید تا به سایر کاربران جاده و عابران پیاده توجه کنید؛ در این مرحله، خودرو به مسیر جاده خارج شده است.
زمانی که به اندازه کافی موازی با لبه معابر هستید، فرمان را صاف کنید و درست پارک شده‌اید. از فضایی که در جلو و پشت خودتان گذاشته‌اید برای انجام تنظیمات کوچکی استفاده کنید.
خودرو را به آرامی متوقف کنید، دسترسی دستی را فعال کنید و دنده را در حالت نیوتر قرار دهید هنگامی که کاملاً راضی هستید.
هنگام شروع یادگیری پارک دوبل، مربی شما باید به شما اجازه دهد در یک مکان آرام با فضای زیاد تمرین کنید. همچنین با پیشرفت و افزایش اعتماد به نفس، آنها شما را تشویق می‌کنند تا در فضاهای بسیار بسته تر موازی پارک کنید.

آیا باید در آزمون خود پارک دوبل کنم؟

ممکن است نیازی نباشد. اما احتمال کمی وجود دارد که شما بخواهند آن را انجام دهید. در طول آزمون خود، افسر شما را برای انجام یکی از این تمرین‌های پارک دوبل فرا خواهد خواست. هیچ محدودیت زمانی خاصی برای پارک دوبل در آزمون رانندگی وجود ندارد، اما افسر به دنبال پیشرفت شما خواهد بود. شما باید به طور معقول سریع عمل کنید.

شما می‌توانید کوتاهی کوچکی برای بررسی درستی عملکرد خود داشته باشید، اما اگر برای انجام حرکت زمان طولانی‌تری صرف کنید، اگر سایر کاربران جاده تحت تأثیر قرار گیرند یا باعث ترافیک شوید، رد خواهید شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی